Klimatyzacja przestała działać

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wasyl1985
    Classic
    • 2010
    • 30

    Klimatyzacja przestała działać

    Albo zakup je w ASO bądź podpytaj się o numery oryginału i zadzwoń do intercarsu to może coś znajdą. A jak nie podadzą numeru to jutro może w EDKA zobaczę.
  • perzykt
    Drive
    • 2008
    • 75

    #2
    Klimatyzacja przestała działać

    Przejżałem parę tematów związanych z tym problemem ale niestety nie znalazłem nic co pasowałoby do mojego.
    Otóz załaczyłem klimę, poczułem spadek obrotów jak zwykle, potem poczułem jak sprężarka się wyłaćzyła i ponownie włączyła i tak chyba jeszcze raz i efekt końcowy wygladał tak: smrud spalenizny w kabinie i dymek spod maski. Od tej pory sprężarka przestała pracować.
    Stawiam że padło sprzegło spręzarki ale niepokoi mnie sposób w jaki się to stało - czyżby doszło do zwarcia w cewce czy może jakiś opór miała sprężarka ??? Dodam że parę dni przed tym faktem wymieniaem chłodnicę klimy i napełniałem na nowo układ. Jeszcze jedno co zauważyłem nowego to powstawanie lodu na przewodzie wylotowym z parownika - zazwyczaj był on mocno spocony ale nigdy nie zauważyłem lodu. Czy to może świadczyć o niewłaściwym napełnieniu ukladu czynnikiem co w efekcie uszkodziło sprzęgło ?

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      jeśli układ masz nie rozszczelniony możesz sprawdzić ilość czynnika wypompowując go.
      jaka była różnica między starym a nowym czynnikiem ( waga) podczas obsługi?
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • cartel1
        Ambiente
        • 2007
        • 249

        #4
        Może za dużo czynnika wtłoczyli, nie wiem. Jedno jest pewne, coś się posypało i będą koszta. Wróć się do tego zakładu co Ci klimę napełniał i pokaż im jak się skończyła ich ingerencja w układ. Podejrzewam że nieprzypadkowo sprężarka Ci się wysrała.
        [center:a5df0a9dad]

        [/center:a5df0a9dad]

        Komentarz

        • hsurim
          Elegance
          • 2006
          • 788
          • Kia
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          Sprawdź omomierzem cewkę.
          Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

          Komentarz

          • perzykt
            Drive
            • 2008
            • 75

            #6
            Zamieszczone przez robekcool
            jeśli układ masz nie rozszczelniony możesz sprawdzić ilość czynnika wypompowując go.
            jaka była różnica między starym a nowym czynnikiem ( waga) podczas obsługi?
            Przed naprawa brakowało ok. 250 g czynnika - czyli było jakieś 500 g.
            Co do ilości wpompowanej to dostałem zapewnienie że jest go tyle ile powinno - czyli 750 g + 50 g. Robił mi to mój znajomy.
            A co do ukladu to raczej jest 100% szczelny

            Jeszcze jedno sprawdziłem - napięcie na kostce która dochodzi do sprężarki. Odpaliłem silnik, włączyłem klimę, wentylatory się kręcą a napiecie na kostce przy sprężarce jest ok. 6,2 V i cyklicznie skacze do ok 7,6 V. Co to może oznaczać ???

            [ Dodano: Sro 22 Cze, 11 07:46 ]
            Zamieszczone przez hsurim
            Sprawdź omomierzem cewkę.
            Mógłbym sprawdzić tyle że nie wiem jaki opór powinien być przy sprawnej cewce a jaki przy uszkodzonej ?

            Macie może jakiś schemat instalacji elektryczny manualnej klimatyzacji do OI ?

            I teraz 3 pytanie - czy sprężarka przy manulanej klimatyzacji chodzi ciągle po załaczeniu czy powinna się załaczać i przy odpowiednich warunkach rozłaczać i tak cyklicznie. Bo ja ma wrażenie że moja to jak już ię załaczyła to pracowała na okrągło

            Komentarz

            Pracuję...